Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


 
AccueilAccueil  PortailPortail  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment : -55%
Coffret d’outils – STANLEY – ...
Voir le deal
21.99 €

 

 La Musique [VI]

Aller en bas 
+27
yetimothee
MG86
JC
K100
NilsTheRed
Tyger
ironmugen
SidZetmeck
_DaRk_
deathevokation
Fsn76
subject_119
Darkwave0000
The Titiunit
franckFRAG
Rk3
ducon
[WH]-Wilou84
Magma
Doomovore
Necrotikflesh
bomber01
kiddoomer
turel
ZyklonB
BrokenButterfly
Dislogical
31 participants
Aller à la page : Précédent  1 ... 6, 7, 8 ... 21 ... 36  Suivant
AuteurMessage
Dislogical
Icône du Péché
Dislogical


Nombre de messages : 7529
Age : 34
Localisation : ...Somewhere Inside The Bowels Of Endlessness...
Clan(s) : [OFP] Obnoxious French People

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyDim 02 Juin 2013, 18:30

Yay, Mangled Torsos =) I already know this band, they really kick ass!
Nice to see that you have a great knowledge of old-school Death Metal like Sentenced and grave Desecrator!
I'm just back from today's rehearsal with my band, we just added "Troops Of Doom" to our setlist, nice and fun to play =)

BTW, nice allusion to my own "location" with yours, heh... "The Putrefying Road in the Nineteenth Extremity" =)

EDIT : and listening to some Timeghoul & Vomiturition ATM =)
Revenir en haut Aller en bas
deathevokation
Cacodémon
deathevokation


Nombre de messages : 270
Localisation : The Putrefying Road in the Nineteenth Extremity
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyMer 05 Juin 2013, 06:47

Cool man, then I take it you know bands like Necrowretch and Bloody Sign (very underrated band that not many people appreciate properly)?? I used to be a big Bloody Sign fanboy but I haven't listened to them for a long time for some stupid reason, just been in a mood for more straight forward stuff I guess, I need to change that though. Smile

Vomiturition kicks ass, I think I ended up paying $60 for their full length, totally worth it, I love the unique sound that Finnish classics like Demigod, Funebre, Sentenced, Demilich, Convulse (their new EP surprised and turned much better than I thought it would, and Purtenance (with their weird gloomy cryptic music that sounds like it was recorded in a cemetery) etc...

I've been meaning to get Timeghoul, infact their vinyl was on my shopping cart on Dark Descent records but I procrastinated and an hour before I pressed the "order" button it went out of stock. :/ I refuse to get the cd because it's irritating having to go through a live set to listen to a recording, it should be the other way around. Smile

Anyway, I'm listening to some Brocas Helm at the moment, and the album I listened to before was MorteM - "Demon Tales", I'm going to listen to MorteM - "The Devil Speaks in Tongues" after I'm finished Brocas Helm!





PS When I saw your location was lazy and only half finished I couldn't resist. Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
_DaRk_
Membre banni
_DaRk_


Nombre de messages : 8487
Age : 34
Localisation : 71300 Montceau les Mines
Clan(s) : BaseQ

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyMer 05 Juin 2013, 11:46

Moi je dis juste que :
Revenir en haut Aller en bas
http://Straff50.free.fr/
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyJeu 06 Juin 2013, 22:44

_DaRk_ a écrit:
Moi je dis juste que :

>Jetpack Joyride

D:

Sinon, Wonderful choice of music Deathvokation, I can say that you have excellent musical tastes with what you posted here! Wink

et enfin:



Revenir en haut Aller en bas
deathevokation
Cacodémon
deathevokation


Nombre de messages : 270
Localisation : The Putrefying Road in the Nineteenth Extremity
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyVen 07 Juin 2013, 03:52

Cheers brother, and I see you have good taste in classic heavy metal!! Smile

Now playing:


Oh and here's something in terms of classic video game music:

For the megawad I'm working on, I actually made a midi with a part heavily inspired by the main melody of this song, although it ends up breaking into fast death metal with blazing solos. Laughing
Revenir en haut Aller en bas
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyVen 07 Juin 2013, 08:29

Grim Reaper is a cool band, I really like their songs, most of them are pretty neat! Smile
Some time ago, I couldn't stop listening to this one:

For old game music, I'm not really a fond of Midi without the whole Wavetable gear or a good soundcard, I don't like Microsoft Wavetable (It's like a ball-less Sound Canvas Wavetable). i'm more a C64 and Amiga type of guy i have to say, but, that's a question of opinion. Smile
Revenir en haut Aller en bas
Dislogical
Icône du Péché
Dislogical


Nombre de messages : 7529
Age : 34
Localisation : ...Somewhere Inside The Bowels Of Endlessness...
Clan(s) : [OFP] Obnoxious French People

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyVen 07 Juin 2013, 12:16

@ Deathevokation : yeah, Bloddy Sign's pretty cool too! Their album "Vana Vigala Loïts" was fuckin good, but I did not like "Chaos Echoes" that much actually...
Yeah, my Vomiturition full-length cost me something like 40 euros too, but... totally worth it =)
Convulse's last EP is really good too, bought it with a shirt as soon as it was released =) These guys know how to play great old-school Death Metal for sure!

Listening to some Gorgasm at the moment, great Brutal Death Metal =)
Revenir en haut Aller en bas
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyVen 07 Juin 2013, 19:43

Des démos du groupe Possessed et toujours des Demo Amiga:



Revenir en haut Aller en bas
deathevokation
Cacodémon
deathevokation


Nombre de messages : 270
Localisation : The Putrefying Road in the Nineteenth Extremity
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptySam 08 Juin 2013, 08:30

Convulse's new EP rules supreme, very evil oppressive atmosphere! If you had to remove the name "Convulse" and post it as an anonymous early 90's Finnish death metal demo you'd convince me. Very Happy I own it on cd but also bought it on special edition white vinyl, but I damaged my vinyl so I ended up ordering another white vinyl! Laughing

I don't think I've heard Gorgasm to be honest.

Yeah, Possessed!!! Great choice Zyclone, and I'm really liking R-Type... regarding Grim Reaper - "Rock You to Hell" I still need to buy that one so I haven't heard it yet. Bah too much heavy metal and not enough money, and here I am breaking my shit then reordering it!! Rolling Eyes

Now Playing



And to keep in tradition of posting game soundtracks:


Coolest game soundtrack ever in my opinion (or atleast one of the coolest), why Blizzard had to replace it for a boring crap in the DOS version of the game is beyond me, but then again "what do I know about music? I'm just a metalhead." Razz
Revenir en haut Aller en bas
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptySam 08 Juin 2013, 11:45

Haha, i don't have Rock you to Hell either, I think I should start to collect these discs, I really like the vinyl's sound. For R-type, it's one of my favorite shmup on amiga, it's the one I play the most, and everytime I stay at the title screen just to listen to this song, it's a really wonderful one.
So, now, here's some Tokyo Blade:

And the other Shmup I play the most on Amiga, it's pretty awesome if you play with a joystick and not a gamepad (like most of the amiga games):
Revenir en haut Aller en bas
ducon
Spider Mastermind
ducon


Nombre de messages : 1596
Localisation : Irem
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyMar 11 Juin 2013, 19:25

Pas mal de disques de ZZ top. queen
Revenir en haut Aller en bas
http://ellisllk.lautre.net/
The Titiunit
Elémental de Douleur
The Titiunit


Nombre de messages : 412
Age : 37

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyMer 12 Juin 2013, 00:58

Des vielles OST de jeux Megadrive. On peut dire ce qu'on veut, mais y'a quand même de belles musiques sur cette console.
Revenir en haut Aller en bas
ducon
Spider Mastermind
ducon


Nombre de messages : 1596
Localisation : Irem
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyJeu 13 Juin 2013, 20:10

Une grande partie de la discographie de Jimi Hendrix. Twisted Evil
Revenir en haut Aller en bas
http://ellisllk.lautre.net/
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyVen 14 Juin 2013, 21:17

The Titiunit a écrit:
Des vielles OST de jeux Megadrive. On peut dire ce qu'on veut, mais y'a quand même de belles musiques sur cette console.

Il suffit de bien choisir le jeu pour trouver de bonne musiques. Smile
Je suppose que tu connais ThunderForce?


Après, personellement, niveau synthèse FM, je préfère tout ce qui est PC-8801/PC-9801, les puces de synthèse FM sont les mêmes, mais le son est plus travaillé. Je pense que travailler directement avec un synthétiseur DX-7 (ou tout autre synthé FM) plutôt que d'utiliser l'utilitaire de conversion MIDI->FM fournis par SEGA avec le kit de développement pour Megadrive aide un peu:



Revenir en haut Aller en bas
Dislogical
Icône du Péché
Dislogical


Nombre de messages : 7529
Age : 34
Localisation : ...Somewhere Inside The Bowels Of Endlessness...
Clan(s) : [OFP] Obnoxious French People

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyVen 14 Juin 2013, 21:31

Divtech et Viscera Trail.
Revenir en haut Aller en bas
The Titiunit
Elémental de Douleur
The Titiunit


Nombre de messages : 412
Age : 37

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptySam 15 Juin 2013, 02:59

ZyklonB a écrit:
Je suppose que tu connais ThunderForce?
Non, j'avais jamais pris le temps d'y jouer, mais je vais jeter un coup d'oeil.

Sinon, je sais pas si c'est ici que j'ai trouvé ce lien, mais c'est la que je vais chercher mes OSTs : http://project2612.org/index.php
Revenir en haut Aller en bas
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptySam 15 Juin 2013, 09:53

Je ne connaissais pas ce site, merci pour le liens. Smile

Pour les musiques j'ai plus l'habitude d'aller sur Planet Emulation, car ils proposent en même temps qu'une bibliothèque relativement importante de ROM les musiques de certains des jeux dans un format représentant les données envoyées aux chip sonores des consoles, qu'il faut émuler à coter par contre.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyDim 16 Juin 2013, 00:33

KoRn - A.d.i.d.a.s

Fusion.

Revenir en haut Aller en bas
deathevokation
Cacodémon
deathevokation


Nombre de messages : 270
Localisation : The Putrefying Road in the Nineteenth Extremity
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyDim 16 Juin 2013, 19:10

Amazing piece of music, from a great and very atmospheric game.


Oh and some Finnish Death Metal!!!
Revenir en haut Aller en bas
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyLun 17 Juin 2013, 07:39



Parce que pourquoi pas.
Revenir en haut Aller en bas
[WH]-Wilou84
Rêveur perpétuel
[WH]-Wilou84


Nombre de messages : 30935
Age : 40
Localisation : Paris, France

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyDim 23 Juin 2013, 21:40

Ce soir c'est l'OST de Man of Steel... Smile
Y'a des choses plutôt sympa dedans.

_________________
Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime !
Il est complice.

George Orwell
Revenir en haut Aller en bas
https://dsdarchive.com/players/william_huber
ducon
Spider Mastermind
ducon


Nombre de messages : 1596
Localisation : Irem
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyLun 24 Juin 2013, 11:20

Quelques albums (gratos) de Mac entrecoupés de Summoning.
Revenir en haut Aller en bas
http://ellisllk.lautre.net/
Dislogical
Icône du Péché
Dislogical


Nombre de messages : 7529
Age : 34
Localisation : ...Somewhere Inside The Bowels Of Endlessness...
Clan(s) : [OFP] Obnoxious French People

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyLun 24 Juin 2013, 12:05

Haha, Dungeon Master & Adramelech mix, how nice is that heh x)

Some Horde Casket, and Malevolent Creation here.
Revenir en haut Aller en bas
deathevokation
Cacodémon
deathevokation


Nombre de messages : 270
Localisation : The Putrefying Road in the Nineteenth Extremity
Clan(s) : ( Aucun )

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptyJeu 27 Juin 2013, 11:47




Dedicated to French metal heads! Mutilator has just rereleased all their material onto a compilation.
Revenir en haut Aller en bas
ZyklonB
Cyberdémon
ZyklonB


Nombre de messages : 4325
Age : 31
Localisation : Chez toi, je vide ton frigo.
Clan(s) : #RFest : Rocket Fest

La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 EmptySam 29 Juin 2013, 13:10

@Deathvokation: That's some pretty cool stuff you posted here, I'll take a look at their stuff. Smile

Here's the last 3 songs I listened to often lately:

the heavy metal freak song :



the Amiga Cracktro lover tune :



and the old weeaboo faggotery x) :
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





La Musique [VI] - Page 7 Empty
MessageSujet: Re: La Musique [VI]   La Musique [VI] - Page 7 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
La Musique [VI]
Revenir en haut 
Page 7 sur 36Aller à la page : Précédent  1 ... 6, 7, 8 ... 21 ... 36  Suivant
 Sujets similaires
-
» La musique [III]
» La Musique [IV]
» La Musique [V]
» La Musique
» La Musique [II]

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
 :: ::: Tout le reste ::: :: ::: Bla Bla Bla :::-
Sauter vers: