| | Sortie de ZDoom version 2.7.0 | |
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[WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 30909 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Sortie de ZDoom version 2.7.0 Sam 08 Juin 2013, 23:55 | |
| Salut ! Presque un an après la dernière release, ZDoom a été mis à jour. La version 2.7.0 est disponible à cette adresse : http://zdoom.org/Download Voici un aperçu du changelog ( en anglais ) : - Spoiler:
- Added support for Doom 3: BFG Edition's modified IWADs, including No Rest for the Living.
- ACS (lots of things, including new functions)
- DECORATE (ditto)
- Added the ability to define mod-specific console variables through the addition of the CVARINFO lump.
- Added Floor_RaiseAndCrushDoom.
- FONTDEFS: Backported SPACEWIDTH from ECWolf.
- LANGUAGE: Brazilian Portuguese support.
- MAPINFO: Added ForgetState, RememberState, and
- SpawnWithWeaponRaised flags for map definitions and NoRandomPlayerclass for GameInfo definitions.
- FluidSynth now recognize libfluidsynth.dll as a valid alias for fluidsynth.dll. Some FluidSynth defaults have also been tweaked.
- OPL emulation now includes two new OPL3 emulators, and you can have the equivalent of up to eight chips for one song. In addition, all OPL emulations support full stereo panning (something the real hardware cannot do).
- Updated foo_DUMB.
- Implemented additive rendering for 3D floors.
- Added Quake-like no-clipping with noclip2.
- Exported the scoreboard text to LANGUAGE.
- The sound system should now precache nearly all sounds used by actor properties and ambient sounds, and the MAPINFO command "PrecacheSounds" can be used to precache other sounds.
- Arbitrary FPS cap with vid_maxfps.
- Increased maximum resolution to 5760×3600.
- Added lightfog property for sidedefs.
- Added ability in UDMF to specify things to spawn by thing specials and Hexen breakable items by names with arg1str, as well as the ability to set initial values to a thing's user variables.
- Added new node format for complex UDMF maps which need fractional precision on node splitters.
- The alternate HUD now features a Berserk indicator and a customizable time display.
- Weapon slots can be configured from the Customize controls menu.
- RandomSpawners now respect -nomonsters.
_________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | franckFRAG Administrateur
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| Sujet: Re: Sortie de ZDoom version 2.7.0 Dim 09 Juin 2013, 01:17 | |
| Ah c'est cool, on avait le droit avant à des mises à jour non officiel, c'est le cas maintenant? | |
| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 30909 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Re: Sortie de ZDoom version 2.7.0 Dim 09 Juin 2013, 01:45 | |
| - franckFRAG a écrit:
- Ah c'est cool, on avait le droit avant à des mises à jour non officiel, c'est le cas maintenant?
Tu parles des releases SVN ? Oui, il y en aura encore ! La 2.7.0 officialise justement tout ce qui a été fait depuis la 2.6.0 dans les différentes releases SVN. _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | franckFRAG Administrateur
Nombre de messages : 8781 Age : 34 Localisation : Between map01 and map32 Clan(s) : ( Aucun )
| Sujet: Re: Sortie de ZDoom version 2.7.0 Dim 09 Juin 2013, 01:57 | |
| Ah ok, c'est ce que je voulais savoir ouai | |
| | | Invité Invité
| | | | Invité Invité
| Sujet: Re: Sortie de ZDoom version 2.7.0 Dim 09 Juin 2013, 15:15 | |
| Pas mal ces fixs, surtout la résolution max, auquel on est pas encore prêt d'avoir, sauf si on a un TRI-Screen avec du 30" chacun, ou du multi-HDMI \o/ ! Mais le plus interessant, c'estCA! - Citation :
- Added the ability to define mod-specific console variables through the addition of the CVARINFO lump.
(Par contre, SVN, c'est pas un peu "outdated" façe au GIT qui semble être un standard de nos jours?) |
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