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 [Zdoom] Ludicrium

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MessageSujet: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyMar 03 Mai 2016, 22:02

Je cherchais un wad et je demandai à Manhs de me dire une lettre au hasard. J'ai du alors chercher un wad qui commence avec la lettre L mais mis à part Lunatic j'en connaissais aucun , juste que je tombe sur celui là. ^^

Ludicrium est un wad fait par un certain "antares031" , c'est une petite compilation de slaughtermaps , il y a six maps et elles sont plutôt... particulières. Contrairement à ce que veut montrer les screens , le wad n'est pas difficile.

Some porn pics:

Liens :

https://www.doomworld.com/vb/wads-mods/84984-ludicrium-on-idgames-so-i-tried-to-create-some-slaughter-maps/
https://www.doomworld.com/idgames/levels/doom2/Ports/j-l/ludicrm
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franckFRAG
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franckFRAG


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MessageSujet: Re: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyMar 03 Mai 2016, 23:51

Ah JC y a joué il n'y a pas longtemps, je lui avais suggéré ce wad, et il avait grave kiffé Razz
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JC
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JC


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MessageSujet: Re: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyMer 04 Mai 2016, 00:23

-


Dernière édition par JC le Sam 15 Sep 2018, 10:49, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyMer 04 Mai 2016, 00:53

JC a écrit:
oh oui je me souviens ! Je l'avais même streammé !
c'était à mourrir de rire ! un must play !

Ah ouais quand même , c'est vrai il y a des choses bien Lolilol dans ce wad :

-Le SSG qui tue 500 revenants en un  coup
- Les archviles qui te font 0 dégat
- Le duel à la map 05
- Le Pain Elemental qui se duplique tout seul (Painception)

Bizarrement sous PRBoom , hormis la map 06 toutes les maps sont jouables.
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The Titiunit
Elémental de Douleur
The Titiunit


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MessageSujet: Re: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyMer 04 Mai 2016, 01:19

Roofi a écrit:
- Les archviles qui te font 0 dégat

Soit j'ai un problème, soit tu fait erreur, parce que sur la map 2, les arch-viles me défoncent si je les laisse m'attaquer.
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MessageSujet: Re: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyMer 04 Mai 2016, 10:17

The Titiunit a écrit:
Roofi a écrit:
- Les archviles qui te font 0 dégat

Soit j'ai un problème, soit tu fait erreur, parce que sur la map 2, les arch-viles me défoncent si je les laisse m'attaquer.

Hum , bah au départ j'avais testé sous PRboom , les arch-viles du début me tuaient et ceux vers la fin également. Mais les archviles dans la lave me faisaient rien , faudrait que je rejoue cette map sous Zdoom je pense.
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MessageSujet: Re: [Zdoom] Ludicrium   [Zdoom] Ludicrium EmptyVen 20 Mai 2016, 08:48

Bloodshedder a fait une review de ce wad :

Citation :
Antares031 starts the text file description for this wad with the rather unpromising claim that "I usually don't make slaughtermaps, but I decided to create some levels that I normally hate." If you've seen the screenshots in Luducrium's release thread and have read people's reactions to it, however, you know that it's actually some kind of jokewad that pokes fun at slaughtermaps in general. For years, slaughter-themed jokewads have basically just been caricatures, consisting of thousands of monsters packed into a single room with no room for the player to move (even Nuts.wad, arguably one of the progenitors of the slaughter genre, was essentially a jokewad). Luducrium is better than that. As soon as you load up the first map, it gives you the split-second reaction of "Jesus, I've been trolled again," but then it completely overturns your expectations, and the results are genuinely hilarious.

Spoilers to follow, as I don't really see a way to review these levels without giving away the jokes.

Map 01 perfectly sums up what this wad is about. It starts you off surrounded by a circular wall of over 1,600 Revenants, packed in so tightly that you can't possibly go anywhere -- but as soon as the rockets start flying, the Revenants start dropping dead by the hundreds. Take a second to stop and laugh, and you'll still get pounded into the floor by stray rockets, but if you can somehow manage to herd the dozens of rockets that make it through and run for the exit, you'll make it out alive. I never managed to do it, but then again, I don't think winning is actually the point of these levels.

Map 02 forces you to fight a few unaltered, very lethal Arch-Viles on a narrow walkway before opening up the floodgates and pitting you against a big horde of AVs... whose attacks can't even hurt you. Let me tell you, it makes you feel like a god in a way that IDDQD never could.

Map 03 has you surrounded by Cyberdemons, and you have to run and hit a switch that turns off gravity or something. I'm not sure if this level has an exit, but it's pretty funny to watch what happens to the rockets after you press the switch.

In Map 04, you're immediately faced with a massive Imp rush and given a rocket launcher. The Imps don't shoot fireballs and just have their claws, so the obvious goal is to clear them out before they get to you -- and you should see the effect the rockets have on them -- without blowing yourself up in the process. There's an additional surprise, but I won't give that one away.

Map 05 features Pain Elementals that spawn Pain Elementals. The Pain Elementals that they spawn also spawn more Pain Elementals. You can see where this is going.

Map 06 starts you off facing a powerful plasma-shooting Marine who you basically can't kill, and hordes of enemies on all sides. If you can circle-strafe fast enough, the plasma misses you and wreaks total havoc on the hordes. If you survive this long enough, you win.

Even if you've read this far and had everything spoiled, these levels offer some really impressive visual spectacles that you have to see for yourself. Luducrium is a jokewad that's actually funny, and it may not have much replay value, but it's worth loading up every level at least once just to watch the gimmicks hit the fan.
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