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| [GZDoom] Hell-Forged *WIP* | |
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Auteur | Message |
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turel Liche d'acier
Nombre de messages : 1005 Age : 30 Localisation : 70 Clan(s) : (FR)
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Dim 11 Déc 2011, 21:25 | |
| Putain ! C'est de l'art ! | |
| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 31091 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 18 Fév 2012, 20:24 | |
| Les dernières avancées d'Eriance sur son monstre. _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | JC Membre banni
Nombre de messages : 2910 Age : 31
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 18 Fév 2012, 22:38 | |
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Dernière édition par JC le Lun 17 Sep 2018, 09:32, édité 1 fois | |
| | | ZyklonB Cyberdémon
Nombre de messages : 4325 Age : 31 Localisation : Chez toi, je vide ton frigo. Clan(s) : #RFest : Rocket Fest
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 18 Fév 2012, 22:46 | |
| J'aime la façons dont-il agite ses petits bras! x) | |
| | | treant2 Démon
Nombre de messages : 78 Clan(s) : ( Aucun )
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Mer 20 Juin 2012, 21:18 | |
| Petit détail concernant les liens :
La fermeture de megauplaod et autres hébergeurs pétant de trouille à l'idée de subir le même sort étant un fait, plein de liens sont morts.
Notamment celui de la dernière Beta de Demon eclipse. Dommage...
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| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 31091 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 20:35 | |
| Damned... Eriance vient de dire qu'il annulait le projet. http://forum.zdoom.org/viewtopic.php?p=642078#p642078 - Citation :
Re: Demon Eclipse (WIP) - Abandoned
Postby Eriance » Thu Sep 06, 2012 1:07 am After years of work, I've finally run out of steam for DE. As such, I've decided to abandon it from further development. I will be graduating within a few months, and will either need to find a job in the BioTech industry or go to graduate school (or, med school if I managed to raise my GPA by 0.1 :/). With all these things that are more important, my interest in DE has finally died. It was a great run while it lasted, and I've learned from the the several iterations I've made of DE. Sadly, the progress on DE was generally unsatisfactory. Given the one-man team I had, I think this is as far as I can practically take it without some really heavy dedication. And feeding off the Doom storyline and theme for my project really didn't allow me to do everything I wanted without making it un-doomy.
That said, all resources from DE will now be open to Creative Commons usage (hopefully with substantial edits). Freedoom, personal projects, etc, may use my resources freely. Note that not everything found within the DE wads are made from scratch, or by me. To be safe, ask me and make sure they are indeed something original.
All monsters that were near completion before I decided to finally dump this project will be finished [eventually] and uploaded. These include the handful of Episode 3 monsters, and some of the Hellforge versions of the Doom 2 monsters (i only need to finish 1 more rotation of the Aracknight, and yet it's been sitting unfinished for months).
I've been working on a new project for the past several months that I feel allows me more creative freedom, and the scope of which isn't as overwhelmingly ambitious as DE was. I'll have screenshots and maybe youtube videos up within a couple of months, hopefully. Thank you all for the support for DE, but I think it's a good time as ever for it to die now. Je suis blasé perso, c'est le projet (G)ZDoom qui m'intéressait le plus. _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | BrokenButterfly Heresiarch
Nombre de messages : 2240 Age : 33
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 20:47 | |
| Aie aie aie... j'ai jamais pu jouer a une beta ni quoi que ce soit, mais les sprites étaient... C'est bon a savoir pour les ressources cependant, c'est vrai que ce serait bête de gâcher tant d'efforts | |
| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 31091 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 20:52 | |
| Les nouveaux monstres étaient piqués par Tormentor667 et compagnie dès qu'ils étaient publiés, de toute façon :p _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | BrokenButterfly Heresiarch
Nombre de messages : 2240 Age : 33
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 20:55 | |
| Tormentor667, le meilleur mappeur au monde Meme si on dit qu'il a (avait ?) un mauvais comportement | |
| | | JC Membre banni
Nombre de messages : 2910 Age : 31
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 21:05 | |
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Dernière édition par JC le Lun 17 Sep 2018, 09:32, édité 1 fois | |
| | | The Titiunit Elémental de Douleur
Nombre de messages : 412 Age : 37
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 21:55 | |
| Je suis vachement déçu. Mais bon, il nous laisse quand même une bêta. c'est déjà ça. | |
| | | franckFRAG Administrateur
Nombre de messages : 8840 Age : 34 Localisation : Between map01 and map32 Clan(s) : ( Aucun )
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 22:16 | |
| Effectivement, c'est très dommage, peut-être parce que son projet était trop ambitieux, il a en tout cas fournis un travail monstre, je pense que c'est le meilleur spriteur de doom au monde, franchement, qui peut faire mieux, et en faire autant? | |
| | | Squonk Administrateur
Nombre de messages : 5094 Age : 35 Clan(s) : ( Aucun )
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 23:34 | |
| Id software? | |
| | | BrokenButterfly Heresiarch
Nombre de messages : 2240 Age : 33
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 07 Sep 2012, 23:36 | |
| Id Software oui. Et selon moi à la limite le créateur de Harmony, même si son style fait très cartoon style Wow | |
| | | JC Membre banni
Nombre de messages : 2910 Age : 31
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 08 Sep 2012, 00:36 | |
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Dernière édition par JC le Lun 17 Sep 2018, 09:32, édité 1 fois | |
| | | franckFRAG Administrateur
Nombre de messages : 8840 Age : 34 Localisation : Between map01 and map32 Clan(s) : ( Aucun )
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 08 Sep 2012, 10:41 | |
| lol ID software, je parlais des spriteurs indépendant comme nous bien sûr @ JC, ça sent le lourd pour la fin de l'année, je vais avoir le droit à un coeur géant en sprite? et ma tête grandeur nature comme boss? xD | |
| | | JC Membre banni
Nombre de messages : 2910 Age : 31
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 08 Sep 2012, 12:38 | |
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Dernière édition par JC le Lun 17 Sep 2018, 09:32, édité 1 fois | |
| | | franckFRAG Administrateur
Nombre de messages : 8840 Age : 34 Localisation : Between map01 and map32 Clan(s) : ( Aucun )
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 08 Sep 2012, 14:08 | |
| lol nan, laisse moi la surprise xD | |
| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 31091 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 08 Sep 2012, 14:16 | |
| Ca promet du lourd, JC Pour en revenir à Demon Eclipse, et rebondir sur ce qui est écrit au-dessus au sujet de Tormentor667, Eriance a dit ça : - Citation :
- Most of the monster sprites on Realm667 are using the outdated sprites. I've never released any of the updated sprites aside from 2 (I think). These will be released when I have the time to compile all the stuff for a final release, and finish the near-finished episode 3 monsters.
On aura au moins ça, c'est super déjà. _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
Nombre de messages : 31091 Age : 40 Localisation : Paris, France
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Mer 27 Mar 2013, 19:48 | |
| Bonne nouvelle ! Eriance a décidé de terminer le projet, mais en version beaucoup moins ambitieuse qu'auparavant Je copie-colle son post, avec un lien vers la dernière béta : - Eriance, sur les forums ZDoom, a écrit:
- Spoiler:
After having worked on SEED for a number of months, I've realized my current experience is still insufficient to make it to the quality I would like - mainly lying with my inability to draw the textures, design the buildings, and to make the many anime-ish portraits and comic-like slide show I require. That said, I will revitalize DE in order to complete what I've already begun (to a degree) and gain additional experience. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Latest Beta
http://files.drdteam.org/index.php/files/get/nYD6jBF-NO/de-beta63c.zip
NOTE: Episode 2 is missing 2 maps. The secret exit in the 2nd map, and the exit for the 3rd map do not work. Please skip those exits and use the changemap console command. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
That said, Episode will be severely nerfed from its original splendor, as I cannot see how that is feasible given my current timeframe. The multi-hub format will instead be replaced with the linear-progression format of Doom, and the monsters mixed into 1 linear game progression rather than held in their own Planes. This will accompany the massive cuts of monsters and many gameplay aspects I wanted. All these changes are necessary to make EP3 feasible as a one-man project. Should time and experience allow in the future, I will certainly make an attempt make Ep3 in its full intended form. Below are a list of major changes to DE, mostly regarding the Episode 3.
CHANGES:
*Episode 3 will now be renamed to "City of the Damned". It is thus, built around a large hellish city. Some old aspects of old EP3 will be incorporated in to this new design. Hades Spire, for example, will become a middle-map with the Overlord as the semi-boss (gonna get beefed up a bit).
*List of new levels: (subject to change).
-Mouth of Hell. -Outter Dens. -Tartarus Pit. -Hades Spire. -Upper Echelons. -Innter Sanctums. -The Fortress. -The Throne. -Sewers (secret).
*All other boss monsters are scrapped, with exception of the final boss. I have no means to produce Dracolich, Tarasque, or Pitlord. The Stygian Queen only has half a rotation finished. And although I can certainly finish it with no 3D modeling, its too time consuming and will not be made.
*Many of the monsters will be completely scrapped. Instead of listing the 50 or so monster I've thrown away, below is the cast of monster that will be used.
-Basic Trooper: Nightshade/Hellion/Watcher -Melee: Demon/Bloodfiend/Hades Orb/Nightmare/Harpy (new) -Flyer: Caco/Inferno/Wicked -Grunt: Myrmidon (new) /Wicked (remade) -Annoying: Archvile/Guru (new) -Midboss: Hierophant/Archon of Hell/Overseer/Diabolist (maybe) -Boss: Overlord/maybe something else -Final Boss: Moloch
*Ep3 Monster Changes and new additions:
-The Fallen is no longer a generic flyer. The new sprites will be much larger and more menacing to reflect it's new role. Its attacks will be greatly boosted. -Harpy: A more evil demonic looking lost soul that is completely molten (like the Fallen) with wings instead of a ball of fire. Similar attack to LS but faster and more aggressive (seeking charge attack). Spawns from dead Fallen (like the PE). -Both the Hellion and Wicked will have new or update sprites (started the hellion a long time ago), as well as a melee attack animation. -Myrmidon: A Baron-like monster, half-way between a Hellknight and Baron in terms of HP (750). -Guru: formerlly the "Corrupter". Boosters monster damage, speed, or health for limited time; summons lower monsters.
*Episode 3 weapons are now restricted to the same 4 hell ammo types as before. That said, some of the weapons will be removed and reincorported. There will only be 6 weapons, but most will have an alternate firing mode. This cuts off on the number of weapons I need to sprite. Alternate modes are unlocked with additional pickups (varies for each weapon)
-Vorpal Blade: Same behavior - starting weapon. -BloodWyrm: Rapid medium-range spraying weapon. Alt: Homing explosive. (1 alt-pieces). -Shard-thrower: Dual-wield Semi-fast weapon; fires impaling projectiles that split into damage shards over distance. Alt: Damaging bone-wall (2 alt-pieces) -Incinerator: Short-range spray AOE weapon. Alt: Explosive grenade-like projeciles. (3 alt-pieces) -Doombringer: Rail-gun like beam weapon. Alt: Intensifying rapid-beam, causes slain enemies to explode. (4-alt-pieces) -Hellstorm: Uses no ammo (5-shot limit, regenerates). Fires sticky electric ball (kill large enemies, get ammo) Alt: giant annihilation sphere.
*Episode 2 will go through some heavy revisioning. In additional to the 2 maps that is yet to be completed, some monsters will be scrapped/altered. Some maps will be remade completely.
-Deathknight will be removed from the game. Its behavior is too BS to make it a viable monster. It will probably be replaced by 2 boss-level enemies (see below). -Hellduke: Hellforge version of the Cyberdemon - tripple Hellstaff attack. -Director: Hellforge version of Spider-Mastermind - Hellforge Cannon.
*Some monsters will be resprited to update their appearence and to make them more fitting for their new roles in the Ep3-Nerf.
-Archon of Hell: Differen color scheme and design, to match the new colors of Ep2 (and 3). -Cybruiser: Better cynerbetics to match Doom-style better. -Guardian: New look, same old behavior. Started this just before I gave up. Should be much better than the heretic rip-off. -Sentinel: New look, more power - summons 3 Guardians instead of 2. Some attack changes. New look to match the aesthetics of the new Guardian (design is done).
*Ep2 Map Changes:
-Dungeon Map will be remade -Hellkeep Map will be remade -Towers of Suffering Map will be remade -Hellforge will be remade
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| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
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| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Sam 18 Jan 2014, 17:24 | |
| Eriance a posté une nouvelle béta il y a quelques jours https://www.dropbox.com/s/540b5ruq2xfrq1l/DE-Beta80.zip Demon Eclipse s'appelle maintenant "Demon Eclipse : Hellforge Edition". Le changement de nom est là pour dire que le contenu du wad a été revu à la baisse par rapport à tout ce que l'auteur voulait faire au départ ( on se souvient notamment de ses superbes dessins pour les nouveaux monstres ). Edit : Et voici une vidéo récente qui montre un peu de Deathmatch : https://www.youtube.com/watch?v=x4QuR-_WnMk _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | Invité Invité
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Lun 20 Jan 2014, 00:02 | |
| c'est juste du reskinage en fait les armes sont les mêmes ?? |
| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
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| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Lun 20 Jan 2014, 22:19 | |
| - Datacore85 a écrit:
- c'est juste du reskinage en fait les armes sont les mêmes ??
Les armes "UAC" sont grosso-modo des skins, mais il y a aussi plein de nouvelles armes "démoniaques" au comportement très différent. _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| | | Invité Invité
| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Lun 20 Jan 2014, 23:06 | |
| Faudrait test en PvP vivement qu'il finisse sont Projet ! |
| | | [WH]-Wilou84 Rêveur perpétuel
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| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* Ven 24 Jan 2014, 20:02 | |
| Pour les curieux, voici un steam de quelques maps de l'épisode 2 de Demon Eclipse, fait par Tarnsman ( un mappeur vu sur Doom II The Way id Did ) : http://www.twitch.tv/tarnsmandw/b/497411519 http://www.twitch.tv/tarnsmandw/b/497666673 Ca parle beaucoup ( et donc c'est un peu lourd je trouve ), mais pour ceux qui ne peuvent pas faire tourner GZDoom c'est mieux que rien. _________________ Un peuple qui élit des corrompus, des renégats, des imposteurs, des voleurs et des traîtres n'est pas victime ! Il est complice. George Orwell
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| Sujet: Re: [GZDoom] Hell-Forged *WIP* | |
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